Ez a deck nagykalandozós is, meg nem is. Szegénynegyedes is, meg nem is. Horda, de blokk. Küldetéses is, meg kombós is. Agro DP-horda, de van benne 12 mitik.

Ja, és 40 lapra van összerakva, kb. semmi sem lóg ki belőle sehová.

 

 

Előnyök

  1. Egy EÉ-s prekoncept az alapja, amit egy 6 lapos és egy másik 4-5 lapos minitéma egészít ki. Az ilyen 3 témás deckek nem működni szoktak, hanem bedögleni. Ez most kivétel.
  2. A pakli szerteágazó, de valahogy mégis igen jól harmonizálnak a dolgok benne egymással.
  3. Van benne egy szabálykiskapu, ami a jellemellentéthez kapcsolódik.

Hátrányok

  1. Nem lehet északi kapuval kikeresni a főkallert.
  2. Szakadt szet, őserő és fókusz nincs benne.
  3. Lehet hibázni vele játék közben.
  4. Az ellenfélnek van esélye cselekedni, interaktív játékra van kilátás.
  5. Harcban sebezni nem tudunk.

Amik szerintem extrém dolgok benne:

  1. Két külön tokentermelő mechanika van benne, ami gyakorlatilag minden körben fix kalandozót gyárt. Az Ébredő holtak zombit, a Hit védelmezője lovagot. Mindkettőt boostolja az Utódfajok kirajzása, ami számomra egy szívem csükcse lap (ahogy a Hitvédő is). Hogy az  Ébredő holtakra miért mondom, hogy gakorlatilag végtelen? Mert a Koszfészek feldúlásával és a Goblin hullarablóval is vissza lehet venni, ha leszednék. A Hitvédő kicsit mókásabb. A kulcs itt az, hogy nem játszunk báltermet. Mivel a kalandozóink derékhada halál jellemű, a Hitvédő nem fog tudni a sorunkba kerülni, bármennyi lovagunk legyen. “Jellemellentétnek nevezzük, ha egy játékosnak két ellentétes jellemű kalandozója lenne a Jelenben, amiknek ő a tulajdonosa. Nem kerülhet Jelenbe kalandozó, ha az jellemellentétet okozna a Jelenben lévő kalandozóiddal.” (http://mk.deltavision.hu/szabalykonyv/3.00/3.07/2?s[]=jellem) Tehát, nem azt mondja, hogy nem cselekedhetek olyat, ami jellemellentétet okozna, hanem csak annyit, hogy nem kerülhet a jelenbe. A lovagok létrejönnek, de ő kint marad. A hitvédővel mindig az volt a probléma, hogy a lovaggyártó képességét a játék során max 2x akartuk kisütni. Ugyanis, azt mondtuk, hogy ha 3 kört kell vele várni, akkor meghaltunk. Itt más a helyzet, az a cél, hogy a Hitvédő mindig kint legyen a külső síkon, és csak akkor toborozza gyors hatásként a lovagjait, amikor már nagyon kellenek.
  2. A Böllér új ajánlata a páncéloshusi. Arról van szó, hogy amikor a hitvédő utódfajok kirajzása mellett legyártott 2 lovagot, azok szépen blokkoltak / manőverehez díszkíséretet adtak, a sztárséf 4 arannyá alakítja azt, amit 1 aranyért hoztunk létre (a hitvédő képességét lehet arannyal fizetni). Ebből megnyugtató erőforráshoz juthatunk – amit célszerű mielőbb egy újabb hitvédőbe befektetni. Ő további lovagokat toboroz, akik további aranyakat hoznak a konyhára.
  3. Szegénynegyedes küldetésekkel kezdünk. De amikor kicsit elszaporodtunk, hirtelen Megalapítunk egy sötét kultuszt – esetleg gyorsan utána egy másikat is. Ez a küldetés bődületes erőforrást kínál, 6-7 lovag nekiindul, hát, szép… a Falka bosszúját ne rakjuk ki túl korán, csak mielőtt elindulunk rá.
  4. A Guberáló – Időtlen troll – Koldustanya trió az alap aranytermelést hozza, ez egy nagyon egyszerű, megbízható, nehezen megbontható motor, egészen minimális erőfeszítésből lehet körönként 3 aranyunk. Mellette ott a böllér konzervgyára.
  5. A főnix a sziklaerőddel elég vidám, simán körbe tud pörögni a paklink, Amikor eljutunk odáig, hogy zombikat is tudunk kettessével gyártani, a gyanútlan felderítők átmennek romboló hordába, körönként 1-2 akadálylapot elintéznek ingyen, ámde véglegesen.
  6. Mennyi az annyi? Tegyük fel, hogy van egy ébredő holtunk, egy parancsolónk és egy kirajzásunk. Fizetünk 1 mp-t az Ébredő holtakra. Kapunk 1 pihenő és 1 éber zombit, majd kapunk még két éber zombit. 1 mp-ért nem olyan rossz.
  7. A Parancsoló és  szeánsz feladata, hogy a várhatóan leszedett első kirajzást vissza tudjuk hozni. A nekromantánk egyébként oldja a Sötét kultuszt és van Lopózása a szegénynegyedes küldetésekhez.
  8. Utódfajok kirajzása mellett a lovagvár fix 6-os torony. Ha van Hitvédőnk és Falka bosszúja, akkor 1 mp-ért valójában 12 szinttel tudunk beállni. Ha tudunk a toronyra örvényzárat tenni, az még jobb. Szettes ostrom ellen a térképszobát cseréljük tamarira, azt tegyük alulra, 2. a lovagvár és felül a sziklaerőd. A térképszoba majd feljön, addig igyekezzünk spórolni, 1 db 1 mp-s küldetéssel megelégedhetünk.
  9. Miért tud egy 3 mechanikából heggesztett pakli gyorsan és hatékonyan működni? A kulcs a 0 mp-s akadálylapokban, illetve az elvadult kalandozókban rejlik. Ami nem kell, kipörög, és a kipörgés során erőforrást (aranyat) termel, ami értelemszerűen gyorsítja a célműködést. Másodlagos, de lényeges, hogy a pakliban van kulcslapvisszavétel, ami a kombókat segít páston tartani. Ez a küldetés a pakli alapműködésének része, nem mellékszál. Ez prekoncept szinten kapcsolódik az elvadult mechanikához, illetve a koldustanyához, amit eldobunk aranycsináláshoz, azt még fogjuk tudni használni. Ezért van csak 2 guberáló benne, nehogy mohóságból kirakjunk a mélységbe olyasmit, ami csak pillanatnyilag volt nélkülözhető. Harmadik dolog, hogy a hitvédős mellékszálat pont az teszi erőssé, hogy a jellemellentét megakadályozza a “normális” működést. Hab a tortán, hogy a Holtak parancsolójának van Lopózása. Amikor ennyire stimmel valami, Della kacag.

 

Szerintem ez egy épp, hogy nem túlburjánzó mechanikájú pakli, ennek ellenére normális ember is tud vele játszani, nem csak én. Amiket én még szerelnék rajta: 2 örvényzár. 1 további Falka bosszúja. 2-3 ütés. Ez utóbbit elég nehéz jól kiválsztani, mert kicsik a fizikumok, nincs pszijük és kb. senki sem tud varázsolni. Végül pont ematt nincs benne akciólap. Esetleg a túlélést elősegítendő 2 wirg mehet.

 

MDani