Draftstratégia 

Jellemellentét

A pakliépítés során el kell dönteni, hogy megengedhetjük-e az Erioni falat, amiből 1-et lehet használni. Az Erioni falnak a saját és az ellenfél paklijától függően lehet elhanyagolható, vagy éppen végzetes is a hátránya. Sok nagykalandozó, és kevés akadálylap esetén nem használnám. Azonban ha gyors a paklim, jó a stratégiám, és akadálylapokkal is fel vagyok fegyverkezve, akkor nem foglalkozom a jellemellentéttel, hanem az összes jó kalandozót kidraftolom, ami passzol a paklimhoz. Kicsit sarkítva tehát az erioni fal használata közelebb visz a 3-0-és és a 0-3-as eredményhez egyaránt. Egy biztos: Ritkán végződik döntetlennel az a meccs, ahol mindkét játékosnál van Erioni fal. A Hétarcú Birodalom-Sivatagi vihar bontotton egy esetben semmiképpen sem használnék falat: akkor, ha élet-rend paklit draftolok domvik témára, és szükségem van az Élőszentekre.

Hogyan nyer majd a paklim?

ÉS itt nem arra gondolok elsősorban, hogy ostrommal, vagy küldetéssel, bár ez sem lényegtelen. Sokkal inkább arra gondolok, hogy 2 pakli összecsapásában az egyik hosszú távon felül fog kerekedni a másikon. Ez legtöbbször temérdek akciólappal valósítható meg. Hallottam már olyan draftstratégiáról, aminek az a lényege, hogy az összes akciólapot ki kell venni. Azonban lehet más utat is járni. ÉN például kedvelem a küldetéses győzelmet, mégpedig azért, mert a küldetésre ingyen lehet próbálkozni! Erre még később vissza fogok térni. Mi is az alternatívája annak, hogy a végjátékra koncentrálunk? Az, hogy van olyan manőverünk amit az ellenfélnek akadályoznia kell, és ott elimináljuk az akadályozó csapatát, ami általában a meccs megnyerésével is jár.

Lássunk pár példát, ahol kapcsolódik a küldetéses nyerési módszer előnye, és a lerohanó stratégia.

Mindkét játékos rendelkezik egy hasonló méretű kalandozóval. Ez lehet az ellenfélnél egy Rafiel Cadrass, nálam pedig egy Con Taleiosz. Első lehetőség, hogy ostromra megyek. Ekkor az ellenfél eldöntheti, hogy akadályozza-e, vagy például visszaüti a tornyomat. Azonban ha küldetést megyek megoldani, például egy Kurun meggyilkolását, akkor azt neki akadályoznia kell, mert nagyobb előnyt ad, mint szinte bármi más adhat. Ha ennél a manővernél meg tudom ölni, ami lehetséges is ingyen akár egy isteni fegyverrel, akkor megnyertem a játékot. (A példa fordítva is elsülhet, ha neki mestervágása van. De ezzel csak azt akarom mondani, hogy a bajvívóknak is van ilyen stratégiájuk, nem csak a papoknak. Nekik ezt kihívás párviadalra-nak hívják…)

Összefoglalok két eltérő draftstratégiát:

  • Vegyél ki minél több akciólapot, és néhány kalandozót ami képes használni. A végjáték a tied lesz, ha ki tudod mind játszani. A probléma ott van, hogy nem mindig fogod tudni. Vagy azért, mert az ellenfél nem akar veled harcolni, vagy azért, mert nem tudod majd az aktuálisan harcoló kalandozóddal mindet használni. Csak mellékesen megjegyzem, hogy ez a típusú pakli sokszor több 40 lapnál, és nem pörög. Más kérdés, hogy ennek a koncepciónak jót tesz ha van Márványszentélye, és rosszat, ha az ellenfélnek van…
  • Válassz egy olyan stratégiát, aminek minél több elemét akadályoznia kell az ellenfélnek. Válassz ezekhez megfelelő kalandozókat, akciólapokat. Legtöbbször ez a koncepció küldetésekre épül. (Ilyen volt a felmentő sereg hívása, Átkelés a Yian-yiel hegységen, de ilyen a Kihívás párviadalra, a Kurun meggyilkolása, Sokszor a Dea Makula rendház felszámolása, a Mestervizsga, az Átkelés a Mélysivatagon, de ilyen lehet bármely manőver, amiben van Dromedár, vagy Dzsergah.) Építsd fel a paklidat szigorúan 40 lapra úgy, hogy a pakli pörögjön. Fontos, hogy fel kell húzni a játék elején (első 3 körben legtöbbször) a manővert, a kalandozót, és az akciólapot. A legtöbb ilyen draftpaklimban 2-3 lap elég volt mindegyik típusból, hogy felhúzzam, de ezek mellé sok akadálylapot, és küldetést is betettem, amik szintén pörgetnek.
  • Ha nem küldetésre mész, és mégis harcolni akarsz, akkor még fontosabbak az akadálylapok, amikkel meg kell tudnod ölni az ellenfélnek legalább 1 kalandozóját. Továbbá melegen ajánlott a Nomád portyázók megfékezése. 1 MP-ért sokkal jutányosabb az ostrom… (Régen, az ÖV” idején azért volt főnyeremény a Márid, mert úgy lehetett agressziózni, hogy az ellenfél csak drágábban tudott visszaostromolni. Ezért a Máridos kezdéseknél nem kellett feltétlenül gondoskodni a toronyszintet védő akadálylapokról, mint most

Gyilkos kalandozó-akciólap kombinációk a Hétarcú birodalom-Sivatagi vihar bontotton

Mosolygó csatamágus/Márványszentély varázslómestere+Homokvihar
Con Taleiosz(vagy bármely nagypap/paplovag)+Isteni fegyver
Bajvívó/Fejvadász(min. 4.szint előnyös)+Mestervágás
Handzsár+Köríves  vágás(Birodalmi Ghattal, vagy Sobirai pengeművésszel még jobb)
A Kígyó/Birodalmi Ghat+Hátbaszúrás(Handzsárral még jobb)
Fojtóhurok+aki képes használni(Viharra váróval még jobb)
Sorsgyalázás/Pszi fojtás+Aki tudja használni
Rudrig ves Garmacor/Arbo+bármilyen más sebzés
Lovag+hősies csapások (Hűség csarnokával hozva kezdi is a harcot…)
Shadoni hadrend alakulat (Shadleki számszeríjász+Ronellai fegyvernök+Shadoni kékacél lovag)

Ha ezen lapok közül valamelyiket ajándékba kapod, esetleg körbejön az asztalodon, akkor emlékezz mit kell hozzá szedned

Azok a küldetések, amiket jobban teszel, ha megakadályozol

Dea Macula rendház feldúlása
Exterminus kihirdetése
Kihívás párviadalra
Kurun elpusztítása
Átkelés a Mélysivatagon
Nomádjárás eltérítése (Ha van dromedár az egyiken)
Síküvegtáblák elrablása (Ha már legalább 2 MP-t ad)
Bármilyen Taba el ibarai küldetés, ha a csapatot a Dromedár éberen hozza vissza.

Ha ezen lapok közül valamelyiket ajándékba kapod, esetleg körbejön az asztalodon, akkor emlékezz mit kell hozzá szedned!
Egy draftpakli akkor jó, ha a kalandozókhoz jó küldetések, és jó akciólapok egyaránt társulnak.

Egy tipikus draftpaklim

Mindig 40 lapos, általában tartalmaz Erioni falat. Van benne legalább 1 olyan manőver, amit az ellenfélnek akadályoznia kell, de ha jól megy a draft, akkor több, és van benne olyan kalandozó-akciólap kombináció, ami gyilkos.

És végül azon lapok, amik majd minden pakliba beledraftolnám. Tehát azok a lapok, amiknek a hiányából még nem következtethetsz arra, hogy mi szednek az asztalodnál:

Márványszentély
Mestervágás
Pszi fojtás
Fojtóhurok
A márványszentély őre
Illúziópalota
Awerigorg
Dromedár
A Kígyó
Handzsár
Ívelt lövés
Cikázó szúrás
Rapír
Arbo
Rudrig ves Garmacor

 

OVV-RPG.HU Budapest kártyaverseny, 2007. november 3.

Babonából nem tippelek- Körülbelül ennyi lehetett a válaszom az egyik, korán érkező versenyzőnek, mikor megkérdezte: ugyan, vajon hányan neveznek majd. Tény, hogy elég szélsőséges esetekre is fel kellett készülnünk, a végső, 51 fős létszám pedig az OVV-sorozatot tekintve rekord. Veszprémet pedig (a következő OVV-helyszín) majd meglátjuk.
Valóban nehezen is lehetett volna tippelni. Aki ugyanis be akar kerülni az OVV döntőbe, annak fontos lehetett elindulni ezen a versenyen. Miért? Mert számítható volt a magas létszám, hiszen pesti versenyről volt szó. Mi szerveztük, az RPG.hu rendezvény keretein belül, tehát más programra is feljogosított a nevezés. És persze, mert a sok nevező sok megszerezhető pontszámot is jelent.

“Kiválasztottnak érzed magad?”

Ezt a gúnyosnak szánt kérdést egy kis kártyás csoporttól kaptam (mivel AZ a póló volt rajtam), akik éppen valamilyen más kártyajáték összejövetelére (versenyére?) jöttek. A póló, a két ajtó köré kifüggesztett transzparens megtette a hatását. Szinte mindenki, aki arra járt, körülnézett. Ha szerencsém volt, és éppen észrevettem az érdeklődő tekintetet, felajánlhattam neki egy kártyajáték bemutatót. Természetesen, ahogyan a meghirdetett kiírásban volt, lehetősége nyílt bárkinek megtanulnia a játékot a Demo-paklik segítségével. Aitaernek külön köszönet, ezt a felelősséget levette a vállamról. Szerintem látunk még a demozók közül játékosokat, akár versenyzőként is. Főleg az alapján mondhatom, hogy egynémely próbálkozóval elbeszélgethettem. Az általam viselt pólóhoz hasonlót egyébként kisorsolt nyereményként hárman hazavihettek. Így majd ők is Kiválasztottak lehetnek:)

Csoportkör

A kártyaverseny első szakaszában, 8 csoportban, 3-3 mérkőzést vívott mindenki. A lebonyolítás miatt itt csak az lehetett biztonságban, aki mind a három mérkőzést meg is nyerte. Minden más esetben a másodlagos pontokra kellett bíznia szerencséjét. Így esett ki többek között Dezső Csaba Péter, vagy Varga Zsolt is. Pedig mindegyikük egyéni vonalvezetésű paklival próbálkozott, és csak másodlagos ponttal nem juthattak a legjobb 16-ba. Itt most akkor álljunk is meg! Ez a verseny volt ugyanis az első, ahol lehetett használni a legújabb kiegészítőnk, a Sivatagi Vihar lapjait.

A kiegészítő nagyon jól debütált, a három legjellemzőbb pakli a Homoki elf, a Dzsenn-variánsok és a Fehér Kobra voltak. Ebből kettő többségében új lapokat tartalmaz, elsősorban az egyedi dzsenn varázslók (Márványszentély varázslómestere, Síkkapuk Mestere, Al abadanai Pszi-mester), a Viharra Váró, a Pszi-fojtás, Gyorsítás, a Márványszentély őre, és Fahthaim debütáltak kiválóan- de volt itt az új lapok közül pakli Dzsergahra, és a Birodalmi Ghatra is. Ki merem jelenteni: ennyi lapot első versenyen talán még egyik kiegészítőnkből sem használtak. Az, hogy Vida Gábor éppen egy Dzsenn-kontroll paklival nyert, már csak hab a tortán. De ne szaladjunk előre! A csoportkörből a legjobb 16-ba jutottak névsora, elől a csoport, és a benne elért helyezés:

A/1: Zámbó Balázs (régi ismerős, az “állandó Top8-as”, ezúttal Turbó Dzsenn paklival, amely a Manakinyerést Gyorsításra, Klónvarázsra, és Záporra egyaránt használta).
A/2: Szigeti Mihály (Az egyik kellemes meglepetés, és érdekes pakli. Maquesát összegyúrva Ramonával).

B/1: Szalai Adrián (A 2005-ös félévzáró győztese, hosszú kihagyás után már a bontotton is jeleskedett. Paklija Holdimádó-Nekropolisz kontroll, eszméletlenül sok élőhalott bestiával).
B/2: Panyik Zoltán (A 2006 évzáró-győztese, most visszatért a Kyr Best-ofhoz).

C/1: Kecskeméti Zsolt (Többszörös OVV-győztes, Dezső Csaba Péter után talán a legtöbb OVV-n vett részt. Most a fehér Kobra dobatóval játszott).
C/2: Veszelszki Bálint (Már többször került előkelő helyre versenyeinken. A kellemes meglepetése egyike. Paklija: Szuke).

D/1: Vida Gábor (A Szellemlovas versenyszervezője, rengeteg verseny győztese. Az elmúlt két évzárón is dobogós. Dzsenn kontrollt játszott).
D/2: Szána Szabolcs (Szintén kellemes meglepetés, hibátlanul játszott egészen a döntőig- odáig pedig ugye el kell jutni. Paklija: Fehér Kobra).

E/1: Majdanics Attila (Úgy tűnik, a mezőny egyre erősebb- sok-sok nagy név hullott el a legjobb 16-ba kerülésért, de Attila csoportelsőként került be a Mérgek Atyja-Mérgek-Fehér Kobra tengelyre építő Kobra-paklival).
E/2: Rudolf Ákos (Tőle is rendszeresen kell mindenkinek tartania, a másik állandó verseny, a Sárkánytűz versenyszervezője. Ezúttal Lélekidézővel).

F/1: Szabó Balázs (Ő még velem is vívott nagy csatákat (Nem, nem sorolom, mikor mit nyert). Mostanában éppen bizonyítja, hogy a Fehér Kobra-Zauder mennyire erős.)
F/2: Novák Ákos (Egy újabb nagy visszatérő, a 2005-ös Félévzáró második helyezettje -többek között-, egyik kedvenc paklijával, az ork ostrommal (99 ork).

G/1: Keul Dávid: (Akivel nem lehet rosszkedvű meccset vívni. Most a Homoki elfekkel hozta a csoportelsőséget).
G/2: Varga Péter: (Végre valaki felismerte, hogy meglepő paklival, és jól felépített játékcsapdákkal hogyan kell ismeretlen terepen mozogni. Paklija: Halál fejvadászok).

H/1: Péter Gergő: (Egy másik állandó “kötelező ellenfél” annak, aki versenyt akar nyerni. Most dzsenn varázslókkal játszott kontrollt).
H/2: Csépány László: (Az egyik nagy gyűjtő, és lelkes versenyző. Paklija: Vihargárda Kapitánya).

“Már 30 pontunk legalább van”

Mondta az a megkönnyebbült játékos, aki 6 ponttal is bekerült a kártyajáték legjobb 16 mezőnyébe. Nos igen, aki eljött és jól szerepelt, nagy lépést tehetett a felé, hogy az OVV döntőjében is képviseltesse magát. 35 ranglistapont járt ugyanis annak, aki a 16. helyezett lett. Ennyit egy OVV megnyeréséért lehetett szerezni, ha a létszám átlag feletti volt.
A verseny folyt a maga medrében, mikor a legjobb 4 harcolt egymás ellen, akkorra a 17-51 helyekért küzdők már felsorakoztak a díjátadáshoz. A 17., azaz legjobbként be nem jutó Dezső Csaba Péter lett, Shadoni bajvívókkal. Hat óra felé a legjobb 16 helyosztói is a végéhez közeledtek. A döntőben Vida Gábort a közben összegyűlt alkalmi közönség egy csaknem órás mérkőzés után tapssal jutalmazta. Nem csak azért, mert ő nyerte a kétségkívül színvonalas, rengeteg éljátékost felvonultató mezőnyt. Hanem azért is, mert az elődöntő után a döntőt is a sírból hozta vissza, és ostromolta le a második Fehér Kobrás paklit, amivel összekerült. Számomra eddigi, 4 éves tevékenységünk alatt a legjobb döntő parti volt, amit valaha láttam. A verseny hangulatát egy az egyben visszaadta. Ellenfelének, Szána Szabolcsnak is gratulálunk a második helyhez!
Díjak, és presztízs

Kevesen várták meg a díjátadót, a győztesnek viszont ez is hozzátartozik a kellemes kötelességéhez. Az RPG.hu tombolára, vagy saját díjaikra váró játékosainak tapsa közepette Gábor átvehette nem kevés díját, melyet részben mi, részben az RPG.hu csapata ajánlott fel neki. Én pedig ezúton köszönöm a rendezvény szervezőinek, hogy biztosították a körülményeket, és a lehetőséget a kártyaversenyhez. Köszönettel tartozom azoknak, akik segítették munkánkat. Mindenekelőtt azonban köszönetet kell mondanom a játékosoknak, akik jelenlétükkel emelték a verseny színvonalát, és igen emlékezetes versennyé varázsolták ezt a szombati napot!
Gyertek el legközelebb is, hiszen tudjátok: Senki nem megy haza üres kézzel!

Egy hétvége, és az egyezségek
avagy
Versenyszervező – kiadó találkozó a Balatonnál

Már pénteken elkezdődött a -már hagyományosnak mondható- kártyajátékunk harmadik Versenyszervezői találkozója. A korábbi, előre egyeztetett létszámból páran még a végén visszamondták a lehetőséget, de így is 11 órára megérkezett az első csoport, a szegedi csapat, hogy aztán a többiek majd csatlakozzanak hozzánk. De ne szaladjunk ennyire előre! Először is, mindenkiben felmerülhet a kérdés: miért szervezünk ilyen találkozót?

Mint tudjátok, fontos számunkra, hogy megismerhessük a játékosok véleményét, és ennek egyik legjobb módja, hogy a versenyszervezőkön keresztül értesüljünk olyan véleményekről, akiktől a távolság választ el minket. Mi sem tartózkodunk mindig a helyszínen, főleg nem olyan helyszíneken, amely Pesttől, és Székesfehérvártól egyaránt messzire esik. Így megtudhattuk, hogy a megjelentek és környezetük, hogyan látják kedvenc kártyajátékuk alakulását, jövőjét, és hogy elmondhassák, Ők min változtatnának.
Másrészt, Ez egy jó módja annak, hogy bevonjunk a döntéshozatalba olyan személyeket, akik a bőrükön tapasztalják, ha valami tetszik, és ha valami nem tetszik a játékosoknak. Erre a hétvégére ilyen témakör volt egyrészt a kártyajáték versenytípusainak alakulása: ebben nem hoztunk látványos döntéseket, a versenytípusok megmaradtak, az egyetlen, ami változott külön napirendi pontként szerepelt.

A másik ilyen, általunk fontosnak ítélt döntés a kártyajáték néhány szabályának tisztázása volt. Semmi komoly újdonság nem került bevezetésre: azt azonban örömmel nyugtáztam, hogy nem csak a válasz, hanem az indoklás is érdekli a bíróként is funkcionáló versenyszervezőket. Ami egyértelműsítésre szorult, azt már a fórumon olvashattátok András tollából, de azért én is felírom:
Harci képesség: Ezeket a képességeket csak harcban, a harci körök lépésénél lehet használni. Ha harci és állandó jel egyaránt szerepel, akkor a harci lekorlátozza a képességet, és csak harcban lesz használható. Tehát a harc fázisú, és harci jelű hatások közötti különbséget alapvetően megszüntettük. Alapesetben mindegyiket harci köröknél lehet használni. Emiatt a megszakító harci lapokat nem lehet a hadrend felállításkor, vagy harc előkészítésben használni. Ennek következményeként nem lehet pl. Kardrántani a harci körön kívül, illetve Mestervizsgás bajvívó sem képes szúrni harci körök előtt.

A harmadik, az Ikerverseny szabályainak lefektetése. Sokan reklamálták, hogy a jelenlegi Ikerjáték szabályai nem elég színesek. Nos, 2007. október 1-től új szabályok lépnek életbe. Aki akarja, persze már előtte is használhatja az új szabályt, amennyiben ezt előre jelzi a verseny kiírásában. Erre bíztatnánk egyébként minden versenyszervezőt, hiszen amikor meghoztuk a szabályokat, a jelen levők még aznap játszottak is, hogy az esetleges nyilvánvaló hibákat kiszűrjük, illetve természetesen a játékos kedv győzedelmeskedett. A közösen meghozott kártyajáték-szabályok, illetve a tiltott lapok listája mindenkinek elérhető, nézze meg bátran a versenyek, illetve a játékszabályok címszó alatt. Remélem, még sok örömet okoz majd játékosainknak, hogy egy ilyen szabállyal segíthettünk egy nagy múltú versenyformán. Persze, ha valahol lesz Ikerverseny, várom a szabályokkal kapcsolatos visszajelzéseket!

A hétvége egyéb időtöltése a strand látogatása, a Forma-1, illetve elsősorban a kártyázás volt. Rengeteg partit játszottam jómagam is, igaz, mások paklijaival. Mivel azonban mindenki más hozott magával paklit, mappát, vagy lapokat, melyből tudott összerakni gyakorlatilag tetszőleges játszópaklit, így kellőképpen színes volt a mezőny. Remélem, minden jelenlevőnek tetszett ez a hétvége, nekem produktív, és kellemes élményekkel teli három napként marad meg emlékezetemben.

BAM

Egy nagyobb játék kezdete

Beszámoló a Vekeri-tó partjáról, az EFOTT-ról

Mikor megkaptuk a lehetőséget, hogy az Egyetemisták, és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozóján (EFOTT) részt vegyünk és bemutassuk kártyajátékunkat, előre tudtuk, ez a típusú játékos-tanítás, promózás legalább eggyel nagyobb léptékű lesz, mint amiben eddig bármikor is részt vettünk. S nem csupán azért, mert három napra érkeztünk. Még nem fordult elő, hogy egyfolytában három napon keresztül nyúzzuk a Demo-paklit. Nem is csak azért, mert tulajdonképpen a közvetlen célcsoportunk (18-24 év közöttiek) egyik legnagyobb rendezvényére kaptunk meghívást. Nem is csak a felkészülésünk miatt. Azért volt ez nagy falat, mert újdonság volt nekünk, és mert minden váratlan szituációra nem lehetett felkészülni. Újdonság volt mind a fenti indokok, mind a hely ismeretlensége (Vekeri-tó), valamint az érdeklődők várható számát tekintve is.

Mi azért megpróbálkoztunk a lehetetlennel. Először is, készítettünk pólókat (ilyenekben voltunk a rendezvény egész ideje alatt), valamint egy 2,5 méteres transzparenst, hogy az is megtalálja sátrunkat, aki nem akarja. Másrészt pedig a Demo összes kellékévelkivonultunk, beleértve a kiegészítőket, és haladó-paklikat egyaránt.
Még mielőtt a részletekbe belemennénk, két köszönetnyilvánítással tartozom. Egyrészt, köszönet a Rádió E-s csapatnak, akik meghívtak minket, és segítettek bennünket a bejutásban, játékban, sátorszerelésben, egyszóval: mindenben.
Másodszor, köszönet a Boros-Szikszai Grafikai Stúdiónak, hogy el tudtuk készíteni transzparensünket: e nélkül bizonyára jóval kevesebben figyeltek volna fel ránk, és az érdeklődés sem lehetett volna akkora, hogy azt szuflával alig bírtuk.

A kezdő nap előtt

A szerdai napon, délután érkeztünk meg Debrecenbe. Ekkor még nem voltunk hivatalosak a rendezvényre, így el tudtunk intézni pár dolgot. Egyrészt, tettünk egy rövid látgatást a helyi kártyaboltban. A boltost, Salánki Viktort szerintem sokan ismerik, ha máshonnan nem, hát fórumokról, versenyekről. Vele, valamint a boltjában megforduló egy-két játékossal beszélgethettünk néhány apró, de igen fontos dologról. Meghallgattunk néhány észrevételt, majd búcsúztunk. Várt ránk Rene, és a soron következő kiegészítő (a Sivatagi Vihar, ha valaki nem tudná) jó pár lapjának grafikája. Szerintem megéri várakozni rá kedves olvasó: Rene hozta a szokott színvonalat, sőt… Őszintén mondom, az elkészült képek minden eddiginél jobbak lettek. Látható, hogy az új technika melyet alkalmaz és melyet örömmel magyarázott el nekünk- abszolúte megérte a váltást. Rene ismét kitett magáért. Itt is rövid időzés, beszélgetés, majd távozunk. Másnap délelőtt 10-11-kor már kezdenünk kell.

Csütörtök: ketten a vártán

Megérkezünk a helyszínre, majd rövid huzavona után bejutunk, és elkezdjük megépíteni sátrunkat- a Rádió E-sek segítségével. Egy nagy megkönnyebbülés, hogy ezt a többi napon már nem kell megtenni. A sátor összeállítására egy helyi szervező is segítségünkre siet. Láthatóan neki könnyebben megy, mint nekünk. Elmondása szerint már legalább 20 felépítésében részt vett a rendezvényen. El is hiszem: érkezése után két perccel már áll is a sátrunk, és elkezdhetünk kipakolni. Asztal, székek érkeznek, felkerül sátrunk fölé a transzparens, valamint két táblával invitáljuk a rendezvényen bámészkodókat. Az asztalokra felkerül a pást, de leragasztani már nincs idő. Sajnos, avagy szerencsére máris érkeznek a látogatók. Innentől, azaz durván 11-től folyamatosan érkeznek az érdeklődők. Jellemzően pesti, vagy debreceni illetőségűek, de azért vannak kivételek is. Észre lehet venni a játékosok közti különbségeket. Gyakori az olyan, aki már szerepjátékkal foglalkozott, illetve a másik rendkívül tipikus érdeklődő az olyan ember, aki már játszott valamilyen kártyajátékkal. Ennyi idő után is van olyan, aki beáll sátrunkba, és meglepetéssel veszi tudomásul, hogy ez a játék újra létezik. A komolyabb érdeklődőknek természetesen ezúttal is adjuk a Demo-csomagot, illetve hozzá egy leírást. Gyakoriak a “futó” vendégek, akik csak beugranak, érdeklődnek, majd idő híján nem ülnek le játszani. Az ilyeneknek szóróanyagként névjegykártyát, szórólapot adunk, illetve feliratkozhatnak hírlevelünkre. Olyan is akad akivel mi nem tudunk foglalkozni. Mivel csak András, és jómagam tanítunk be, így van olyan, hogy valaki elunja a várakozást, vagy egyszerűen csak szóval tartjuk, és ő is megkapja a szóróanyagot. Sajnos nincs kapacitás az összes érdeklődővel foglalkozni. Annyi azonban bizonyos, hogy aki le tud ülni játszani, az a Demo-játékot megtanulja, megérti kártyajátékunk lényegét. Már másodszor bizonyít számomra ez a termék. Gördülékeny vele a játék, és 10 perc alatt biztosan elsajátíthatóak az alapok. Többen is vannak, akik a Demo-játék után a nagyobb paklikkal is játszani akarnak. Ez bejött – gondolhatom. Hat fajta paklit hoztunk magunkkal, mindketten tudunk tehát akár szimultán is játszani ezekkel is. Késő délutánra (a fél hat egyáltalán késő délután?) kezdődnek a programok. Ez volt az első nap, és érzem, hogy az érdeklődés nem fog csökkenni másnapra sem.

Péntek: ha egyszer egy üzlet beindul 

Így is lett: másnapra már visszatérő vendégeink is vannak, nem egy hozza magával egy-két haverját is. Ez az a nap, amikor a legkorábban érkezünk, már 10-kor tudunk kezdeni, és maradunk látástól a szó szerinti vakulásig. Én addig játszom ezen a napon, amíg látom a lapokat. Tehát valamikor este 9-kor hagyom abba. A köztes időben számolatlanul játszunk az érdeklődők özönével. Nem egy embert téveszt meg a Boros-Szikszai grafikájú transzparens- és téveszti össze sátrunkat a szerepjáték sátorral. Ők is megtudják legalább, hogy ilyen játék egyáltalán létezik. Vannak olyan érdeklődőink is, akik abszolúte profi módon leülnek játszani egy-egy paklival. Igen, érkeznek olyanok is, akik pedig korábban versenyszinten játszottak. Nagy sikere van pólóinknak is ezen a napon. Elsősorban a szerepjátékosoknak tetszik a Halálhozó-grafikás póló. Nem egy gazdára is talál ezen a napon. Ez a legkelendőbb, amit adhatunk. Hiába, a diákok pénztárcáját megterheli a belépő (3500,-), és akkor még enni, inniuk is kell. Valószínű, napközben ezen a napon vannak jelen legtöbben az EFOTT-on. Mindenfelé bámészkodók, érdeklődők, és ekkor van a legtöbb délutáni program is. Velünk szemben sörösrekeszekből építenek tornyot a vállalkozók, ami egy újabb szerencse. Ugyanis ez sok bámészkodót vonz, akikből nem egy köt ki nálunk, elvégre látókörében ott harsogja jelenlétünket a hatalmas transzparens, és a Tristana-plakátok, valamit a (sátrunkhoz ezen a napon felszerelt oldalfalra) felakasztott grafikák, nyomdai ívek, pólók. Egész jó a reklámunk, gondolom, miközben magyarázok. Hol fiúknak, hol lányoknak. Itt sokkal több női érdeklődő van, mint eddig bárhol. Gyakori az is, hogy egy pár a betanítás alanya. Sutba lehet dobni az eddigi sztereotípiákat. Mivel napközben úgy tűnik, kevés értelmes program közül választhat az, aki éppen bejött, így kártyajátékunk az egyik alternatíva. Már ha alanyunk elég türelmes. Vissza-visszatérő vendégeink közül sokan annak is örülnek, hogy nézik a játékot, és elsajátítanak néhány lépést, megtanulnak egy-két (számukra) új szabályt. Mivel mint mondottam, nem mindenkire kerül sor, van olyan is, aki megkapja a Demo-csomagot, majd marad nézni, és így sajátítja el a játékot. Ilyenkor gyakran két irányba magyarázok, szólok, hogy nyugodtan olvasson el egy lapot, ha nem érti, mi miért történik. Vége a napnak, hússzor átizzadt pólomban maradok még egy kicsit a rendezvényen, de rövid mászkálás után visszatérek sátrunkhoz, és egy sörrel a kezemben leülök. Újabb meglepetés. Többen csatlakoznak, és a játékról kérdezgetnek. Már elcsigázottan válaszolgatok. – Feltétlenül gyere vissza holnap! – Mondom mindegyiküknek.

Szombat: tikkadás, találkozó, és az indulás

A pénteki buli sokakból sokat kivett. Ahogy a szervező mondja, most inkább strandolnak, vagy bementek a bulizók Debrecenbe, pénzt felvenni. Az előző nap hozadéka: a sátrunkban az esti érdeklődők miatt több szék maradt mint amennyi elvileg járt volna. Valószínű, a pakolásért felelősök többsége is a pénteket választotta meg a buli napjának. Az általános hőség, és a kevés lézengő ellenére is kevés az üres percünk. Mindenesetre,  tisztában vagyok vele, hogy ezen a napon lesz az Író-olvasó-grafikus találkozó, ahová többek között Szendrei Tibor is meghívást kapott. Vele találkozok kora délután, és meginvitálom sátrunkba egy jól behűtött sörre. Rövid győzködés után egy játékra is hajlandó. Közben beszélgetünk, majd visszatér a találkozóra, akárcsak én. Ott üdvözlöm Viktort, a debreceni boltost, aki szervezőként van jelen. Éppen itt is üresjárat van, mindenki várakozik. Aztán megérkezik előbb Gáspár András, majd Kornya Zsolt is. Mindkettejüket üdvözlöm, majd még egy kevés várakozás után harmadmagukkal elkezdik a beszélgetést. Érdekes amit mondanak, de sajnos mennem kell, hamarosan indulunk. Így fájó szívvel otthagyom az egyetlen programot, ami itt igazán érdekelt volna a sajátunkon túl. Indulás haza. Az úton megbeszéljük a hallottakat, és értékelünk. Nem nehéz levonni a konklúziót. A kártya, és saját szempontunkból is értékes három napot töltöttünk a Vekeri-tó partján.

BAM

Kártyajáték bemutató Komáromban

Egy régi adósságunkat törlesztjük az alábbi beszámoló közlésével. Fitos Béla és lelkes csapata Komáromban egy helyi rendezvényt kihasználva népszerűsítette kártyajátékunkat, nem kis sikerrel. Hasonlók tartására minden bizonnyal máshol is van lehetőség, az erre vállalkozóknak igyekszünk minden segítséget megadni.

Egy rövid leírás a május 28-i demópakli bemutatásról és az egész napi tevékenységünkről:
–  8:00 :plakátok kiragasztása (díszítés) + táskák kirakodása
–  9:00: program kezdete
9 órára kirakodtunk 2 sörasztalra, a bemutató termékeket 1 berendezett pást a kezdőcsomagokkal, egy cípősdoboznyi “ajándék lap”, deomópaklik+szabájkönyvek.

Még nem is végeztünk teljesen a helyszín berendezésével, amikor 3 kissrác (úgy 10-14 évesek lehettek) már nézegette is a kártyákat.
A szabályok ismertetése után az első meccs alatt 1-2 finomítás és a srácok már jóformán egyedül játszottak. Néhány részletre oda kellett azért figyelni,mint pl. a képességek használata, ami azért okozott problémákat. A harmadik parti körül már teljesen maguktól és elég jó szinten játszottak.

Találkoztunk olyan fiatalokkal akik már játszottak valamilyen hasonló játékkal. Számukra a deomópaklik bemutatása meglepően könnyen ment, az első próbánál segítettem, a többit (először 5 meccs, majd 2 óra múlva még kb. 7) maguktól mindenféle segítség nélkül lejátszották. Nagy segítség a Cikázó szúrás, ami pont az ilyen dolgokban segít ezért nagyon jót tenne az ismertető pakli terveknél a hasonló lapok tervezése. (Akár úgy is, hogy ezek a “butított” lapok csak ilyen célra készüljenek.)
A nap folyamán több érdeklődő is volt, főleg fiatalok.

A lényeg és az észrevételeink:

– Érdemes helyi rendezvényeken részt venni, mert itt van lehetőség megismertetni a fiatalokkal a kártyajátékot.
– Mindenkivel aki odajön korrekt módon kell bánni. (Volt egy nálam idősebb pár, akik jósoltatni szerettek volna. Nekik türelmesen elmagyaráztam, hogy ez nem jóskártya.)
– A fiatalabb korosztály jóval fogékonyabb és érdeklődőbb.
– Érdemes plusz lapokat kivinni, osztogatni, én főleg -önző módon- Boros-Szikszai képes lapokat vittem.
– Sokat számít, ha egy kicsit előre reklámozzuk magunkat. (plakát..)

Ui.: Azóta eltelt kb. 1 hónap és a mostani versenyünkön már üdvözölhettünk 2 új játékost, akik a rendezvényünkön ismerkedtek meg a kártyajátékkal!

Fitos Béla

Félévzáró kártyaverseny 2007: Egy verseny krónikája

Elsőként léphetek be a terembe, amelyben a félévzáró versenyt tartjuk, immár szokásos módon, az Orczy-kertben. Meleg időnek ígérkezik. A nevezés után mindenki megkapja a Daryess-Chyennt, egy Halál Nagymestereinek megbízását, valamint (ha kér) egy pogácsát is. Közben nem sok mindenre marad időm, mindenkit köszöntök, amint átnyújtom a lapokat. Annyira azért futja, hogy konstatálhassam: kemény mezőny lesz, és olyan arcokat is látok, akiket eddig soha, vagy talán csak egyszer életemben. Alakul a mezőny, és végül Kertész Zoli is az utolsó pillanatban leadja a paklilistát. Ha valaki, ő örülhet a türelemnek, de erről majd később. Közben kiosztásra kerülnek a meglepetésnek szánt szerencsesütik is (a meglepetés teljes, erre biztos, hogy senki nem számított): az egyikben egy elrejtett kis fecni jelzi: a nevező nyert egy Hétarcú Birodalom paklit.

Indulás: széles a skála

Megszokhattátok, hogy felsorolom a kártyaversenyen résztvevő paklikat, mint ahogyan azt is, hogy általában szeretem őket elkeresztelni. Most is van egyéni ötlet, meglepő kezdeményezés is akad- a paletta sokszínűsége vitathatatlan. A listám nem lesz teljes, de keresztmetszetet ad a versenykörnyezetről.
Fajpaklik: Aun horda, Goblin Go!, Goblin küldetés, Élőhalott (Raginal lovag vonalon új pakli), 100 Ork, Amund nekropolisz, kyrek (a nevesekre építve), Törpék.

Témapaklik: Gladiátorok (Robal-Tedomar-Gladiátorviadal), Halál-Fejvadász (Vyergas, Udunn, Regalini, Szkald), Olwen&Co. (Olwen, Egy Dobás, Argh, stb.), Égi Gyermek, Ramona-Zauder, Maquesa-dobatókontroll, Domvik-papok (Arbo, Candidatus Celos, Leiosz, stb), Phora-Élőszent, Igrain-MAGUS felkutatása, Ranil-ostom (Imrym Dall, Ranga), Dreina-húzópakli, Nagykalandozók ostroma (szinte minden 7. szintű, Vérgyűjtés, Megfélemlítés). Antoh kületés (Idelli Merres, Orim Hamanneri, Merresita), Nagyvarázsló-ostrom (Csillagsisakos Hödr-Naím-Shereb), Kenawyn, Ressus-Nekropolisz,  Márid-Quirrta villámostrom, Fehér ork-Ostrommester, Argopolisz (Nekro+Ősi Egyezmény megszegése, Lionachryss), Kihívás-Mestervágás (Bajvívók+kyrek), Crantai kóborlók, Dermedt Fivér. Halál nagymesterei, Harcművész, Jakirte, Bajvívók, Távtámadó (Khar Nan Dhuriff, Sirenari erdőjáró). Hram-pap+padma Rinpo kombópakli (a legmeglepőbb, működőképes pakli amit láttam.  Slágerpaklik: Vihargárda kapitánya, Szuke, Erimar, Mogorva-Selmo, Kilenc Sor Iskola Magisztere.

Mint olvasható, a győztes pakli ellenére a nagykalandozók domináltak, és a Hétarcú Birodalom is adott számos slágerlapot a versenynek, és bízvást állíthatom, hogy az elkövetkezendő versenykörnyezetnek is. A legnépszerűbb a Mestervágás, és a Hűség csarnokát is jelentős százalékban használták, ugyanígy szinte mindenki játszott Kurunnal, aki tehette. A Kézrátétel, és a Nomád portyázók megfékezése mellett a Mosacca is számos pakli szériatartozéka lett. A nagykalandozók közül pedig a Maquesa, és Selmo nyílván nem hirtelen fellángolás volt, mint ahogy a domvik-paklik, és a bajvívók számos variációja sem lesz kérészéletű. A nagykalandozókat kezelő lapok közül a Romlás virága, és a Véreső kapott most sok helyen lehetőséget.

1. forduló: A sorsolás szeszélye avagy a Mirror meccsek

Az első fordulóban az ember inkább csak végignézi a paklikat. Nekem tetszett amit láttam, de még egyszer nem kezdek bele a paklik hosszú felsorolásába. Az azért érdekes volt számomra, hogy a relatíve kevés egyforma pakli ellenére az első fordulóban a gépi sorsolás furcsa tréfát űzött. A hasonló paklikat tette egymással párba. Elindulok az asztaltól: két orkpakli egymás ellen. Továbbmegyek: egy goblin ostrom egy goblin küldetés ellen, a következő asztalnál egy Chei-Erimar párharc, majd két szuke meccsel egymással. A szukénak, és az erimar-Chei párharcnak volt valószínűsége, de goblinból például csak az a kettő volt az egész mezőnyben! A Goblin-goblin párharcot az ostrom verzió nyerte meg, mindketten Rejtett várossal kezdtek, de Kertész Zoli pakliból, így nála ért pástot Argul tanyája, és mivel eleve több lapos paklit forgatott, így hosszú távon (mindkét oldalon számos kalandozóval a sorban) lassan bedarálta ellenfelét, Csehi Csongort. A két Crantai pakli meccsét (Dezső Csaba Péter ellen) Demjén Balázs nyerte, míg az általam fél szemmel követett Novák Ferenc- Kovács Zsolt párharcot Erimarék nyerték a Romlás Virágok segítségével, Selmo atya, Mogorva, és kompániája ellen. Rudolf Ákos ellen Nagy Péter egy Véresővel kiirtja Maquesát, és a Nekropolisz itt hosszú párharcban nyer is. Érdekes, hosszadalmas párharcok is kialakultak rögtön az elején, Bacsó Róbert ellen Tóth “Olger” Ákos is megszenvedett, a gyógyítások miatt sok manát költő Bacsó Róbert Kilenc Sor Iskola Magiszterével még így is sok kalandozót megölt, egy idő után MP-gyűjtés, és patthelyzet alakult ki, Olger jövője pedig fogyott, Robi egyre-másra pusztított kalandozókat. Aztán az időlimit közeledtével sikerült egy Con-Taleiosszal, és két isteni fegyverrel eliminálnia egy Kilenc Sor Iskola Magiszterét, és egy Halál Negyedik Nagymesterét, majd begyűjtenie a 11 DP-t. Érdekes, és hosszú meccs volt. Közben beszélgetek néhány játékossal, aki éppen ráér, Péter Gergő éppen győzelmét meséli. Örül, mert megizzasztották. Nem dobtak meg ellene egy Csonkolást. A fordulót minden páros időlimiten belül befejezte. Jöhet hát a folytatás.

2. forduló: hibák, szerencse, és meglepő paklik

Gyakran mondogatom, egy versenyen egy hiba is eldönthet egy mérkőzést. Persze ez olyan alapigazság, amivel mindenki, aki versenyre jár, tisztában van. Annyit én azonban hozzá szoktam tenni: egy mérkőzés elvesztése viszont az egész versenyt befolyásolhatja. Lehet, hogy Erdős Gyula szukéivel ezt az egyetlen hibát követte el az egész versenyen (Kyel-szentélyét egy Ostrommesterrel, és egy Pteroptával leviszik az első körben), és ennek következtében veszít Kalenics Máté fehér ork ostromja ellen. Demjén Balázs nem biztos, hogy hibázik, amikor elküldi két Crantaiját a Phora-Kroinosz mellett ostromolni egy Próbák termét. Az viszont biztos, hogy az Arkangyalra nem marad Vadasparkja, és az megeszi mindkettőt. Majd később egy Kerubot semlegesítve próbálkozik Baál Káinnal, itt viszont a második Phora-Kroinosz miatt ingyen aktivizált arkangyal 6-ot (!) sebez. Dékány Péternek tehát nem csak a tudás, a szerencse is kedvez ezúttal. Persze a meccset valószínűleg e nélkül is nyerte volna. Panyik Zoltánnak összejön az, amit ki akart hozni paklijából: Cyrgaannal hívja ki a hadrendeseket Gra-Tinolra, és Mestervágással eliminálja a problémásabb kalandozókat Zámbó Szabolcs ellen, akinek a Vihargárda kapitánya ezúttal nem hoz szerencsét. Bozsoki Zsolt nem hagy sok választási lehetőséget Tóth Ákosnak. Olger ellen minden fordulóban ostromol Imrym Dall, Nomád Portyázók megfékezése mellett, Fényúrral. A meccset a Kevély (vagy ahogy mi teszten hívtuk: a hentes) hozza is. A leggyorsabb győzelem mégsem az övé, Ignéczi Viktor a nagykalandozókra építő (Mogorva, Selmo, Ashiquor, Vérgyűjtés, Igere pártfogása, Ellana-papnő, Száműzés, Megfélemlítés) paklijával 5 perc alatt végez is. Paklija a későbbiekben is erősnek hat. Ekkor figyelek fel az első asztalnál Nagy Róbert épülő paklijára: a Hram-pap-Padma Rinpo kombóra, amely a 2. szintű, ostromló gaugokra épül, az elsődleges célpont, akit a Hram-papnak áldoz, Briar Sichetti. Érdekes próbálkozás, és a pakli a végelszámolásnál sem szerepelt rosszul- vélt kiteszteletlensége ellenére sem. Igaz, itt éppen Kovács Krisztián nyer ellene, a Kilenc sor Iskola Magisztere szép lassan leépíti a kalandozó-állományt. Közben Novák Ferenc már a második Cheis paklit veri meg, Kovács “Kopi” Tamás ellenében, ahol rengeteg kalandozó kerül le a Sorba, de az Erimaros pakli Romlás virágai itt is segítenek. Ez nehezebb győzelem, de azért megvan. A meccs végére Selmo, és Chei is forgatva van. Péter Gergő már másodszor izzad meg aktuális ellenfele ellen, de itt is behúzza a három pontot Égi Gyermekes paklijával. Bacsó Róbert, és Kis Robin meccsén két kontrollpakli csatázik, Bacsó Robi pedig a manakinyeréseket jól használva MP-fölényét kihasználva egyesével eltakarítja a nagymestereket, így nyer. Rudolf Ákos egy 80 lapos Domvik-paklit dobat el Maquesával, úgy, hogy közben egy totális ellenlapot (Dowal Tauwathart) ki kell irtania. Előbb Maquesa egy Asztrálpöröllyel áthozza, majd elküldi Amhe-Ramun egyik testét elpusztítani.

  1. forduló: Akciódús csaták, élesedő partykA kezdésnél bizonyos számú forduló után vannak bírói szempontból problémásnak ítélt meccsek. A sorsolás számos olyan párosítást hozott, amely veszélyforrás, de a kártyaversenyre jellemző, hogy egyik sem hozott vitát. A legérdekesebb éppen a Péter Gergő-Szabó Balázs Égi Gyermek-Harcművészek párharc első lépése volt. Gergő még a lekeverésnél tartott, mikor Balázs lehozta volna Sheinát. Gergő megtartja kezét, visszaveteti Sheinát, és ehelyett ő hozza le. Balázs kezében kizárólag egy Szang Pa figyelte a történéseket, míg Gergő egy Dorchát, és egy Égi Gyermeket is a kezében tartott. Balázs ezt követően nem húzott kalandozót, így Gergő hamar véget vetett a párharcnak. A másik meccsen Bozsoki Zsolt Dwoon paklijával hamar ledúlta Dékány Péter Katakombáját, amelyet egy Phora-Kroinosz próbált meg védeni egy Arkangyallal, másik bestiát nem húzott a következő körig. Akkortól indult el az öldöklés. 4 fordulón keresztül mindig ostrom manőver a Próbák terme ellen, ahol permanensen 2 akadálylap figyelt, Zsolt sorában pedig Oroszlánszív-paplovagból kettő is, valamint Imrym Dall minden fordulóban éberen kezdte a fordulót, így a Nomád portyázók mellett mindig tudott menni előre. Mindkét oldalon rengeteg akciólapot használtak el. Zsolt ütései miatt Péternek állandóan meg kellett gyógyítania Arbot, míg Arbo, Szent Revis, illetve a bestiák következtében Zsolt Kézrátételekkel, Ranil Angyalával, és Ranil küldöttekkel védekezett. A csata aztán akkor dőlt el, amikor Ranga is megérkezett, ezt követően Ranga, OSZPL, és Imrym Dall ostromolt, itt hatalmas csata az akadálylapokkal, Péternek még be is kellett állnia, így MP-fölényből megmaradt Oroszlánszívével a következő ostromot Zsolt sikerrel vette. A Tharr-szentély pedig bevégezte a meccset. Kertész Zoli eközben Goblinjaival nagyjából körbeugrálta a Kilenc Sor Iskola Magisztereit, segített neki ebben húzása, no meg az Idegroncsolás. A Rothrixok előzetesen erős fegyvernek tűntek a goblin horda ellen, de Égi vadásszal Zoli előbb levitte az alsó, Enyészet posványázott szintet, majd pedig egy Égi sereg segítségével a következőt is. Így a mérkőzést Zoli nyerte. Eközben Ignéczi Viktor már a második kyr variáns ellen bizonyította, hogy a kyrek nem ütik le a 7. szintű kalandozókat, igaz, ehhez kellett a Bajvívó-kyr hibrid pakli rossz húzása is. A szenvedő fél Panyik Zoltán volt. Kovács Zoltán Ramonával, Zauderrel, és Ellana-papnőkkel egy komplett Szuke paklit elforgatott, majd egy Dzsad kardtáncosnak hála leostromolta ellenfelét, egy Vadon segítségével egyetlen forduló alatt. Novák Ferenc ezúttal Kalenics Máté ellen kezdett, és Erimar nem neves kalandozók elleni hatékonyságára még rátett egy lapáttal a Manifesztáció éve is, amely feltartotta az orkokat. Mindemellett Máté nem tudta elvinni a Kyel-szentélyt a játék korai szakaszában. Nagyjából ennyit láthattam a meccsből- Erimar behúzta a valószínű meccset. Varga Péter- egyébként eddig hibátlanul működő- paklija ellen Varga Viktor szuke paklija győzött. Az ok egyszerű, Vyergas, és Udunn mellé Péter nem húzott akciólapokat, így a harcokat sorra elvesztette, majd egy Császár kegye végleg eldöntötte a párharcot.

    4. forduló: Vízválasztó

    Innentől szoktam azt mondani, hogy lehet látni az esélyeseket. Aki a negyedik fordulóig jól teljesít, és közben nem fárad el, az esélyese a versenynek. Nos, leültem hát két esélyes mellé, Az első asztalnál a Novák Ferenc Ignéczi Viktor párharc zajlott. Eggyel, illetve kettővel arrébb pedig a Zámbó Balázs, Varga Viktor, illetve a Kertész Zoltán Bozsoky Zsolt mérkőzött. Novák Ferenc nagyjából álomhúzást produkált az első fordulóban. Egy Mogorva érkezett, amelyet a következő fordulóban elkapott a Romlás virága, majd ugyanez történt Selmoval is, igaz, ott még egy Vérgyűjtés belefért. Az Ellana-papnőt pedig Shidar mellett megölte egy Sereneya. Innen sikerült Ignéczinek lassan megfordítani a meccset. Novák lerakta Cyrgaant, és várt, de megérkezett a harmadik nagy, Ashiquor is (a “Monsters” elnevezés egész jó lenne a paklinak), majd kiszöktette Novák harmadik Romlás Virágát, elforgatva ezzel Cyrgaant. Aztán Ashiquor ostromolt egyet vadon mellett, amelynél Ferenc először Rejtett támadott, de az Igere pártfogására nem érkezett válasz, így a Kincseskamráját elbukta. Erimar ekkor érkezett meg, amelyet a következő fordulóban Ignéczi száműzött, és ledúlta volna az időközben összes építményétől megszabaduló Gilront, Nováknak ekkor 6 DP-je volt. Azonban a Titkos alagút megmentette a tornyot, így még egy ostromra szükség volt, amelyet egy Ellana-papnő biztosított. Megjegyzendő, hogy Erimar a Száműzés előtt még egy Abul Akh-Haibot hozott a Felmentő sereggel. A következő fordulóban rengeteg történés (száműzött Romlás, majd Romlás visszaforgatása, Ashiquor blokkol), majd a következőben Ashiquor blokkolja Erimart, majd visszaforog, és az időlimit percében leveri a Critai táblát. Megjegyzendő, hogy Novák Abul bedobásával, és a Sereneya beállításával döntetlenre tudta volna menteni a meccset. Míg ezt a párharcot néztem, lemaradtam Zámbó Balázs győzelméről, aki a Vihargárda kapitányával ostromolta le Varga Viktor Ádám Szukéit, míg Kertész Zoltán relatíve gyorsan, az Enyészet posványait hamar felhúzva ostromolt 1-1 MP-k kifizetésével, lévén a Nomád portyázók küldetés kint volt. Azonban a Dwoonok számban nem tudtak megfelelő ellenállást kiállítani, így a passzolt körökben hozott Goblin őrszemek számbeli túlerejüket kihasználva két fordulónyi ostrom alatt bevették Bozsoki Zsolt tornyait. Ardon da Solvis egy Tűzviharnak esett áldozatául, míg Eligort egy Wirg besebezte, így nem tudta megállítani egymaga a hordát. Nagyjából ennyi volt a siker receptje. A negyedik, veretlenek asztalán Péter Gergő nyert meg egy érdekes párharcot, kivárt, mire Kovács Zoltán letette Ramonáját. Erre érkezett Sheina, akit női kalandozó lévén nem forgatott, majd oldott egy Portyázó Oni sereget. Érkezett a másik oldalon a Bálványtagadó is, de MP-fölényből egy Felmentő seregen kihozta 3 MP-ért (Titkos Szekta Nagymestere) az Égi Gyermeket is, és innentől ment a körbejátszás. Ramona, és a Bálványtagadó először fogott mindenkit, aztán érkezett a harmadik páciens, Sian Ten-Noi, és vele (plusz a Pagodával) két küldetést is megoldott Gergő, majd kirakta a Torozon Tavernáját, amelyet Kovács Zoltán nem tudott már elvinni. Érdekes meccs volt. Zámbó Szabolcs, és Erdős Gyula is kiköszörülte az előző fordulóban esett csorbát, Gyula Szuke paklija ezúttal Szabó Balázs harcművészeit győzte le nagy csatában, míg Szabolcs egy relatíve könnyű győzelmet aratott a Vihargárda kapitányával, hiszen Dékány Péter Élőszentjei mellé ezúttal kalandozót nem húzottt, míg Szabolcs gond nélkül megoldott két Újoncok kiképzését, és nagyon olcsón hozhatta le a hadrendeseket. Végül ostrommal, simán hozta le a meccset. Demjén Balázs is győzött, Molnár Attila ellen, a Kóborló-Szuke párharcban, Varga Péter mérkőzésén pedig egy rég nem látott lap döntött, a Bestia megidézése. Udunnt egy Mofquat megette harcban, pedig Raginallal együtt búcsúzhatott volna a Abonyi Róbert Hűség csarnoka is. Nem így lett. Abonyi paklija is megér egy tiszteletkört, hiszen az élőhalottas, Hűség csarnokás lovag-varázsló pakli figyelemreméltó kombinációnak tűnik (még Reigh en Zerdal, a kötelező Marius Maldan, Armador Dogan, és Ashian egészítette ki a kalandozókészletet). Panyik Zoltán mérkőzésén Bacsó Róbert maradt meg esélyesnek, miután egy gyors első körös ostrom-váltás után az Őselemekkel Robi elkezdett takarítani, és kihasználta a Beidek adta szabad ostrom lehetőségét is (ez a megoldás már régóta tetszik. 2 Beid leostromol. Kontroll-paklik egyik befejező elemének teljesen alkalmas, valamint kitűnő frontember ütések ellen).

    5. forduló: Stabil győzelmek, és hátterük avagy Mortal Combat az Égi Gyermekkel

    Megint az első asztalhoz ültem le. Persze, elvégre négyen álltak 12 ponttal, azaz 4 győzelemmel: Ignéczi Viktor, Péter Gergő, Zámbó Balázs, és Kertész Zoltán. Négy jó versenyző, négy nagyon eltérő, ugyanakkor erős versenypaklival. Ignéczi a már említett Selmo Atya+Mogorva+Ashiquor+Ellana-papnők (Monsters) ült le játszani Péter Gergővel szemben. Egyik oldalon egy Égi Gyermek, míg a másikon egy Selmo kezdett. A második fordulóban aztán már az Égi Gyermek kimozdulhatott, és MP-fölényből 12-vel csökkentette az Idegpont támadással Selmo fizikumát, azaz megölte, majd megoldotta a Portyázó Oni sereg szétverését, és kihozta a Graer Dwaghult. Így az Égi Gyermek 6. alapszinttel tudott elmenni a következő küldetésre, míg a Titkos Szekta Tutorával visszavette az Idegpont támadást. A következő, már 6-szor (!) kombinálható Idegpontba Chei halt bele, itt már biztos volt a győzelem, csak idő kérdésévé vált (véglegesen itt ismertem el az Idegpont támadás versenykörnyezeten való jogosságát). A gyilkoló Égi Gyermek ellen Ignéczi Ellana-papnőt hozott, és forgatgatta, akárcsak a Yian-Yiellel hozott Dhang Idant. Nem sokáig, belátta az állás tarthatatlanságát, és feladta. Gergő győzelme- hála az Égi Gyermek-Idegpont támadása kettősnek- egy pillanatig nem forgott veszélyben a legnagyobb kalandozók ellen. A másik meccs is stabilan kihozta az egyik paklit győztesnek, igaz, itt nem a két pakli tipológiája döntötte el, hanem az, hogy Zámbó “Jimme” Balázs a mérkőzés elején szinte kizárólag Északi Szabad Harcosokat húzott, amelyeket elhajigált. Igaz, így is megoldott két Újoncok kiképzését, de építményeit nem tudta tartani a Goblin kémek ellen, és Falánk Ughjorbagannak köszönhetően Kertész Zoltán Tűzviharral számos hadrendest eliminált. A végjátékban persze már kellettek volna az ÉSZH-k, de ott meg nem jöttek, így az Enyészet posványával elfogyasztott toronyszinteket Kertész szépen, egyesével, számbeli fölényére hagyatkozva letolta. Talán, ha Jimme játszik a Lélekcsapda-Rúnák terme kombinációval, sikeresebben védekezhetett volna (ha használja), de ki tudja? Maradt tehát két veretlen, Kertész Zoltán, és Péter Gergő. Ennyi volt a biztos a 6. forduló előtt. Közben Erdős Gyula már negyedik győzelmét húzta be, Bojtár Gyula elleni meccsén egyszerűen a Szuke “tükörmeccsen” ő húzta be előbb a kalandozókat. Néha ez is döntő lehet. Bacsó Róbert Abonyi Robert ellen egy masszív kezdést produkált. Raginal+Hűség csarnokára válaszként nem Baál Káint tette le (az is a kezében volt), hanem a halál Negyedik Nagymesterét, amely előbb besebezte, majd kicsóvázta az élőhalottat. Innen Bacsó a Beidek ellen védekezett, míg a Piactér el nem fogyasztotta ellenfele 40 lapos pakliját. Megjegyzendő, hogy a 40 lapos paklik kisebbségben voltak. Nagyjából egyetértek ezzel a döntéssel. Még ha itt nem is kerültek elő a dobató paklik Maquesán kívül- nem volt Fehér Kobra pakli (kiegészítve a Mérgek Atyjával, és a Csuklyás Kobrával), dobató Nekropolisz, Yebal, sőt, Piacteres paklik sem- akkor is sokkal stabilabb, és elhúzódó játékban több lehetőséget ad egy 60 lapos deck.
    A fordulóban azért akadtak még érdekes párharcok. A már-már klasszikusnak mondható kyr-Crantai párharcot ezúttal Csízi László Hűség csarnokás kyrjei nyerték meg, a szenvedő alany Demjén Balázs volt.

    6. forduló: A hajrá

    Annyi bizonyos volt, hogy az első asztalon Péter Gergő, és Kertész Zoltán játszik azért, hogy egyetlen veretlen maradhasson. Ez a párharc majd bizonyosan érdekes kommentárokat kap, én maradnék a tényeknél. Zoli első kézben két Idegroncsolással kezdte a játékot, ez az egész csatát meghatározta. Az első fordulóban az egyiket rögtön meg is kapta az áldozat, amely egy Égi Gyermek volt (remélem, jól emlékszem), majd a negyedik fordulóban ugyanez a procedúra, csak az áldozat más. Eközben Zoli vagy Goblin Örszemeket keresett, vagy Goblin harcmestert, és szépen felpakolta Hatalom amulettjével, illetve Kilenc sor iskola nyakékével a Goblin kuruzslóját is. A harmadik harcművészre érkező 1 MP-s Idegroncsolás már csak hab volt a tortán, ekkorra Gergő két toronyszintje is Enyészet posványának áldozata lett, majd Kertész két forduló alatt leostromolta a szintet, az Idegroncsolások következtében csekély ellenállással. Gergő ameddig lehetett, tartotta a tornyokat, de még rossz húzása is hátráltatta. Kertész Zoli azzal a tudattal mehetett utolsó meccsére, hogy ha nem kap ki, megnyeri a versenyt. A 2. asztaltól kezdve persze másfajta csaták is zajlottak. Ignéczy Viktor ellen Kovács Zoltán Ramonával, és két Romlás Virágával a kezében kezdett, Viktor ezt már nem tudta olyan jól körüljátszani, mint tette azt Novák Ferenc ellen- itt a Ramonák (Zauder) ostromoltak, és bár egyikük elhullott egy Kuruntól, Zoli a meccset szinte végig kezében tartva nyert. Bacsó Róbert Zámbó Szabolcs Vihargárda kapitánya ellen kezdett. Ez némi túlzás, mivel egyik játékos sem cselekedett az elején, majd sok MP-ből elkezdtek érkezni a kalandozók. Robi csóvázgatta az Ezüstkard bajnokokat, illetve Beiddel a frontban blokkolgatott a KSI Magiszterrel, időnként elszórva egy-egy őselemet. Először egy Baál Káint áldozott egy telecsatolt Kyel-szentélyt, majd előbb a Gilron-szentélyt leostromolta- a döntő momentum itt következett be, egy Ősföld szőnyeggel 3 hadrendest is eliminált. Az utolsó toronyra pedig már egy Beid mellett a KSI Magiszter, és a Halál Negyedik Nagymestere indult el, és végül bevették a Hűség csarnokát (Szabolcs Vihargárda kapitányát egyáltalán nem hozott a meccs alatt- az könnyű préda lett volna a csóváknak). Zámbó Balázs eközben Vida Gábor kyrjei ellen játszott, és mivel Gábor nem húzott Gra-tinolt, így relatíve könnyű dolga volt, Újoncokat képzett ki csapatostul, majd olcsón hozott kalandozóival ostromolt. Gábor nem győzte ütésekkel a sok olcsó kalandozót.

  2. forduló: JutalomjátékA sorsolás a 15 pontosok közül Varga Viktor Ádám szukéinak adta meg az esélyt, hogy bizonyíthassanak Kertész Zoltán ellen, és ezáltal megakadályozzák a győzelmét. Nos, lehet, hogy tévedek, de úgy gondolom, ezt meg is tehették volna, ha Viktor nem áll át ostromra. Az első körben két Imeko Család Kansinja ért pástot, Kertész kipörgette (nem túl acélos) kezét, többek között kirakott egy Szabadulás a Csontvárosból küldetést. Viktor két Kansinjával nem indult el, sem ekkor, sem a következő kipörgetéskor, hanem bevárta Taigi Tennot. Az első ostroma biztos volt, és mivel Taigi nem kaphatott Idegroncsolást sorból, így Zoli azt egy Kansinre nyomta, mikor már behúzott két Hatalom amulettjét, és a Kuruzsló is kint volt, azonban azt a Kansin megérezte. Viktor egy darabig védte Imeko tornyát, majd elengedte, később így tett a Rattikanival is, a Goblin kém itt jó szolgálatot tett Zolinak. A második ostromot Viktor egy Taigivel abszolválta, aki megkapta a harcban a Tüdősorvadást, majd később sorban az Idegroncsolást is, a Teleport rúnák pedig megérkezett a Rúnák termére. Szépen lassan kiépült Zoli paklija, Viktor pedig egy teljes árú Hogariot is idézett, Zoli pedig épített egy Tharr-szentélyt, majd kalandozófölényét kihasználva leostromolta ellenfelét. Érdekes mérkőzés, a végeredmény: Kertész Zoltán 7 meccsből 7-et nyerve megnyerte a Félévzárót. A dobogó alsó fokáért a Zámbó Balázs-Péter Gergő párharcban Gergő egy Égi Gyermekkel két Idegpont támadását is elrontott, majd feladta, így a harmadik hely a Vihargárda kapitányait navigáló Zámbó Balázsé lett. A második a Bacsó Róbert kontrollpakliját forgatással, és Ramonával (Ékes tegzek Háza adta manaelőnyt kihasználva) megverő Kovács Zoltán lett. A negyedik helyezett a Szukékkel az utolsó fordulóban a Demjén Balázs Crantaiait elimináló Erdős Gyula lett- a Mestervágás éppen passzol a Kóborlóra- summázhatom a meccset. Bojtár Gyula is feljött a hátsó ágon, ahol a szintén javuló teljesítményt nyújtó Rudolf Ákos ellen Taigi Tenno defenzív képességét felhasználva nyert a Maquesa ellen, így ő lett a hetedik. Az 5. Péter Gergő, a 6. Varga Viktor Ádám lett. A legjobb nyolcba még az utolsó meccsén győző Novák Ferenc végzett (Erimaros pakli).
    A verseny végén minden, pozitív mérleggel záró versenyző kapott egy Umhiant. Mivel a versenyen összesen két meccs zárult döntetlennel, így ez a versenyzők csaknem felét jelentette. Az első 16 paklinyereményben részesült, míg a nem díjazottak között 16 pakli került kisorsolásra. A verseny végeztével még beszélgettünk a helyszínen maradókkal. András az egész verseny alatt játszott, amikor éppen nem bíróként ténykedett, legtöbbször az erőnyerők ellen. Zárásként: úgy vélem, jó hangulatú verseny volt, ahol a résztvevők komoly ellenfelekkel, és komoly játéktudással szemben vívtak parázs küzdelmeket. Soha rosszabb Félévzárót. A következő kártyaversenyünk az októberben esedékes bontott paklis verseny lesz, ahova várunk mindenkit szeretettel.     fel>>

BAM

Egyesítjük a Mágus és az Adeptus rendszerek előnyeit!

Az idén módosítunk versenykiírásunkon, illetve versenyeink díjazásán az alábbiak szerint.

Ebben az évben még négy, Két Mágus Kft. által szervezett, Orczy-kertes versenyt rendezünk, és ezek díjazását a korábbiakhoz képest megnöveljük. Ezzel az intézkedéssel a kiemelt versenyek (Orczy-kert és OVV sorozat) presztizsét kívánjuk emelni.

A fenti versenyek díjazása azonos:
Az adott havi ultraritka lap mellett MINDEN nevező kap egy erre az évre rendszeresített Szuperultraritka (SZUR) lapot is, a Daryess-chyennt.

Azok a versenyzők, akik az adott kártyaversenyen szerezhető pontok felét megszerzik, ezen felül kapnak egy erre az évre rendszeresített Szuperultraegyedi szuperultraegyedi ritkaságú lapot, az Umhiann-t.

A kártyaversenyek szorzója háromszoros.

A verseny végén szokásunkhoz híven a létszámtól függően bontunk legújabb kiegészítőnkből paklikat, tehát:

Senki nem megy haza üres kézzel.

Ezen felül meghirdetjük az Év Játékosa díjat, melyet az nyerheti el, aki ezen a négy általunk szervezett versenyen a legtöbb pontot éri el. A győztes év végén egy teljes ez évi Ultra sorral gazdagodik. A pontszámítás hasonlít az OVV-ére. Az első helyezett annyi pontot kap, ahányan voltak a versenyen. A második eggyel kevesebbet, és így tovább. Az utolsó helyezett egy pontot kap. Az Év Játékosa az Évzáró verseny második napjának végén, vagy a jövő évi Fórumtalálkozón veheti át a díját.

Fórumtalálkozó és verseny
2007.01.20.

Már megszokott, hogy év elején kiértékeljük az előző évet és a versenyzőkkel egyeztetve, vitatkozva megszabjuk milyen irányba haladjon tovább szeretett kártyajátékunk. Eljött tehát a harmadik Fórumtalálkozó ideje, ahol az általunk felvetett kérdéseken túl mindenki vethet fel problémát, és azt közösen megbeszéljük. Itt Te is  – ismételten – beleszólhatsz a játék alakulásába, január 20-án, az Orczy-kert főépületében. A gyülekezés 9:00-től, kezdés 10:00-kor.

A kérdések megvitatása után átadjuk az elmúlt évben kiemelkedő teljesítményt nyújtók díjait:

A ranglista első helyezettje egy teljes, 2006-os ultra sorral térhet haza.

Ígéretünkhöz híven díjazzuk a 2006-os esztendőben kiemelkedő munkát végzett versenyszervezőket.

  • Kovács Zsolt (Pécs) – Jutalma 3 darab 2006-os ultra sor.
  • Molnár Attila Viktor (OVV, Kecskemét) – Jutalma 2 darab 2006-os ultra sor
  • Dezső Csaba Péter (Szeged) – jutalma 1 darab 2006-os ultra sor
  • Fintha István (Debrecen) – Jutalma 1 darab 2006-os ultra sor.

A díjak átadása után rendezzük a már megszokott, Nem Hivatalos Új Hullám versenyt, amelyen a Két Mágus Kft. tagjai is részt vesznek. A verseny ideje alatt vállalunk új játékos betanítást, és lehet bírói vizsgát is tenni. A versenyen való részvétel ingyenes, a helyezettek helyezésük sorrendjében választhatnak egy teljes, 2006-os ultra sor lapjai közül.

Mindenkit szeretettel várunk!